Dacia avalikustas uue Sandrideri, millega kavatsetakse alates 2025. aastast osaleda Dakari rallil ja Rally-Raidi (W2RC) maailmameistrivõistlustel. Inspiratsiooni on saadud ideeautost Dacia Manifesto, Sandrider on loodud võitmiseks Ultimate T1+ kategoorias, kasutades Aramco toodetud sünteetilist kütust.
Sõiduk on tugevalt kooskõlas Dacia väärtustega, keskendudes põhilistele juhtide ja kaardilugejate vajadustele. Sandrideri disain on lihtne, aerodünaamiline ja funktsionaalne, säilitades samas Dacia seiklusliku kontseptsiooni.
Dacia rõhutab Sandrideri tugevat ja seikluslikku disaini, kus on kasutatud tugevdatud alusraami, süsinikkiust kere, topeltõõtsharkvedrustust ja 4×4 ülekannet. Lisaks on võetud arvesse meeskonna vajadusi, näiteks antibakteriaalsete kangastega polsterdatud Sabelti valmistatud istmed ja kiire juurdepääs tööriistadele.
Brändi ökonutikas lähenemine on nähtav ka Sandrideri kergemal konstruktsioonil ja kütusekulu vähendamisel. Auto kasutab Aramco toodetud sünteetilist kütust, mis näitab Dacia pühendumust vähendada mootorisportide keskkonnamõju.
Sandrideri debüüt on kavandatud Rallye du Maroc 2024 ralliks oktoobris, enne kui Dacia ametlik W2RC meeskond, Dacia Sandriders, võistleb esmakordselt Dakaril ja teistel W2RC etappidel 2025. aastal. Meeskond koosneb kogenud sõitjatest, sealhulgas üheksakordsest ralli maailmameistrist Sébastien Loebist, murdmaaralli tippnimest Cristina Gutierrez Herrerost ja Dakari legendist Nasser Al-Attiyahist.
Sandrideri peamised omadused:
- FIA klass: Ultimate T1+
- Šassii: toruraam
- Kere: süsinikkiud
- Mootor: V6, 3.0 liitrit, twin-turbo, otsesissepritse
- Maksimaalne võimsus: 185 kW/360 hj 5000 p/min
- Max pöördemoment: 539 Nm 4250 p/min
- Ülekanne: 4×4
- Käigukast: 6-käiguline järjestiklülitusega
- Esi-/tagavedrustus: topeltõõtsharkvedrustus
- Vedrustuse käik: 350 mm
- Rattad: 17-tollised, alumiinium
- Rehvid: BF Goodrich, 37-tollised Mõõtmed pikkus × laius × kõrgus: 4140 × 2290 × 1810 mm
- Teljevahe: 3000 mm
- Eesmine/tagumine ülend: 590/550 mm
KOMMENTAARID