Eesti Näituste messikeskuses 8.-10. märtsini toimuval Tallinn Motor Show-l saab näha üht maailma kiireimat mootorratast. Super Twin Top Fuel klassi kuuluv kiirendusmootorratas, millel võimsust 2000 hobujõudu ja pikkust üle viie meetri on väljas Eesti kiirendusspordi boksi juures.
Mootorratas tuuakse kohale Soomest, kus kiirendussport on mootorispordialade seas väga kõrgel ja austusväärsel kohal. Tsikli omanikuks on 33 aastane Vesa Lipponen, kes samal rattal tegi ka möödunud hooajal mootorrataste kiirendusspordimaailmas ajalugu. Nimelt oli ta maailmas esimene, kes selles võistlusklassis sõitis välja aja, mis veerandmiilisel distantsil algab numbriga 5. 23.-26. augustil Rootsis, Tierp Arenal peetud Euroopa meistrivõistluste etapil sai Lipponen esimesena maailmas tulemuseks 5,920 sekundit ning kiiruseks 350 km/h. Peale tema on selles klassis numbriga 5 alanud tulemust suutnud näidata vaid üks võistleja - selleks on Lipponeni oma meeskonnakaaslane Jaska Salakari. Seega on Tallinn Motor Show-l väljas olev mootorratas üks kahest maailma kiiremaist omasuguste seas.
Lipponeni võistlussõiduk on ehitatud nullist peale toruraamile. Ainsad detailid, mis on toodetud tehases ja mootorrattale, on esihark ning esipidurid, mis kuulusid varem ühele Suzuki Hayabusa-le. Masina südameks on ligi 1,7liitrine V-2 mootor, mis kasutab 85% nitrometaani ja metanooli segu. Kõik see kokku pigistab mootorist välja üle 2000 hobujõu. Erinevate seadete muutmisega on võimalik sellest mootorist kätte saada isegi 2500 hobujõudu. Sellel mootorrattal puudub käigukast. Sidur, mille seadistamine on eduka sõidu kõige suurem teadus, on ühendatud otse väntvõllile. Kogu mootori jõud kantakse ketiga tagarattasse ning sealt maha läbi 14tollise (35,56 cm) tagaratta. Õiges seades sõidab see mootorratas tublisti üle 400 km/h. Stardi hetkel tajub juht kiirendust, mis jääb tavaliselt kuskile 3G juurde.
Lisainfo: motomess.ee.
KOMMENTAARID