Käesoleval laupäeval algaval Pariisi Autonäitusel raputab Peugeot kontseptautoga HR1 taas kord arusaamu sõiduautodest. HR1 on eksklusiivne ja uuenduslik kontsept, milles sulanduvad omavahel mitmed sõidukiliigid, nagu linnaauto, kupee, maastur…. Uus mudel on suunatud noorele aktiivsele linnaelanikule, kes hindab disaini ja uuenduslikkust ning otsib oma elustiiliga sobivat autot.
Suurepäraste ühendusvõimalustega, kohandatav ja kompaktne HR1 järgib viimaseid trende ja pakub uudseid sõiduelamusi :
- originaalne ustesüsteem lihtsustab sissepääsu uudsesse salongi, mis võib olla vastavalt valikule kas kahe istme ja rohke vaba ruumi- või nelja istmega;
- liikumisandur muudab lihtsa ja intuitiivse salongi äärmiselt innovatiivseks;
- ergas, tundlik ja keskkonnasäästlik HR1 kasutab HYbrid4 tehnoloogiat: ees on kolmesilindrine 1,2-liitrine bensiinimootor ja taga elektrimootor. Tulemuseks on madalam CO2 emissioon (80 g/km ja elektrirežiimil 0), 147 hj tippvõimsus ja nelivedu.
Eksklusiivne linnaauto
HR1 eesmärgiks on muuta linnas liiklemine lihtsamaks. Selle juhtimine on puhas nauding ka kõige tihedama liiklusega ja kõige kitsamates kohtades. Sellele aitavad kaasa kompaktsed mõõtmed (pikkus 3,69 m), aga ka originaalne ustesüsteem. Tuginedes Peugeot’ kogemustele antud valdkonnas, on HR1-le paigaldatud kaks elektrilist ülestõstetavat ust, mis lihtsustavad autosse sisenemist näiteks kitsas parkimiskohas või väikeses garaažis. Kõrge kliirens tagab juhile parema nähtavuse ja lihtsustab manööverdamist.
Stiil, mis väljendab HR1 kontseptsiooni
HR1 kannab endas Peugeot’ geene ja stiiliuuendusi, mida nägime esmakordselt kontseptsioonauto SR1 juures. Stiil moodustab täiusliku terviku selle mudeli sportliku-, tugeva- ja dünaamilise olemusega. HR1 jõulised esitiivad, laiad rehvid ning topeltkumer tagaklaas annavad sellele teatud sensuaalsuse. Iga keredetail on tõestus kvaliteedist ja ülihoolikast viimistlusest. Sama kehtib ka esitulede ja kõrgtehnoloogilise töötlusega LED-tagatulede kohta.
Üliuuenduslik salong
Sarnaselt teiste Peugeot’ uusimate mudelitega on ka HR1-l korrastatud, kõrgtehnoloogilise kupee stiilis juhikoht, mis pakub teravdatud elamusi läbi stiili-, kvaliteetse viimistluse- ja ergonoomia suurepärase kombinatsiooni.
Juhil ja kaasreisijal on kummalgi oma „privaatruum“, mida eraldab konsool, mis annab oma panuse futuristliku ja valgusküllase keskkonna loomisesse. Valguse eest hoolitsevad elektroluminestsents valgustid ning kaks klaasist katuseakent juhi ja kaasreisija peade kohal, mis on isetumenevad ja võimaldavad vajadusel sisselastava valguse hulka suurendada.
Intiimsus ja kommunikatsioon
HR1-l on äärmiselt uuenduslikud lülitusseadmed, mis toimivad kasutajaliideste abil. Kontseptsioonautol on näiteks liikumistuvastus. Lihtne ja intuitiivne süsteem võimaldab juhil kerida funktsioone ja valida seadeid vaid lihtsa käeliigutuse abil. Näiteks kätt pöörates saab juht „karussellina“ kuvatavates menüüdes liikuda. Samuti on võimalik lülitada menüüde juhtimist vasakult paremale suunatud käeliigutusega ümber kaasreisija poolele.
Selle meetodiga juhitav tehnoloogia puudutab audiosüsteemi, satelliitnavigatsiooni ja kliimaseadet. Juht võib valida ka seda, millist infot ta eelistab näidikuplokis näha: tahhomeetrit, jahutusvedeliku ja õli temperatuure dünaamilisema sõidustiili korral ning turistiinfot rahulikuma sõidu korral. Kaasreisija käsutuses on samuti ekraan, mis võimaldab tal juhi ekraaniga infot jagada ja vahetada.
Multifunktsionaalne salong
HR1 geniaalsus seisneb ka selle mitmekesistes paigutusvõimalustes. HR1 on disainitud noori ja ilma lasteta linnaelanikke silmas pidades. Praktiline pakiruum mahutab tänu lamedale põrandale ja seintele kuni 734 liitrit.
HR1 salongi saab väga kiiresti ümber paigutada, mahutamaks sinna tänu nutikale istmete hoiusüsteemile kolm või neli täismõõdus istet. Tagaistmete raamid paiknevad esiistmete taga, võimaldades salongi konfiguratsiooni ühe hetkega muuta. Sarnaselt Peugeot RCZ-iga optimeerib topeltkumerusega tagaklaas tagaosa ruumi.
Originaalne hübriidmootor
Üheks Peugeot’ prioriteediks on säilitada oma liidripositsioon keskkonnasõbralike sõidukite vallas. Seetõttu pidi ka HR1, mille peamiseks mängumaaks on linn, tõestama oma tõhusust ja uuenduslikkust.
Kontseptsioon sisaldab HYbrid4 tehnoloogiat ja selle poolt pakutavaid eeliseid. Ees asuva sisepõlemismootoriga ja tagaosas asuva elektrimootoriga sõiduk võib linnas madalal kiirusel sõita 0-heitgaasi režiimil või mõlema mootoriga korraga ja neliveoga, kui maastik seda nõuab.
Esiosas paiknev 1,2-liitrine 110 hj bensiinimootor on üks kolmest tulevikus Peugeot’ mudelivalikus kasutusele tulevast kolmesilindrilisest mootorist. 37-hobujõulise elektrimootoriga sõiduki potentsiaalseks võimsuseks on 147 hj ja keskmiseks kütusekuluks vaid 3,5 l/100 km ning CO2 emissiooniks kõigest 80 g/km.
Elektrooniliselt juhitav 6-käiguline käigukast (rooli taga asuvate hoobade või käigukangiga) võimaldab väga täpset ja tundlikku juhtimist; juht võib alati valida kas järjestlülituse või automaatrežiimi.
- Bensiinimootor (ees): 1,2 liitrine, 1197 cm3, 110 hj, maksimaalne pöördemoment 195 Nm
- Elektrimootor (taga): 27 / 37 hj (pidev / maksimaalne), maksimaalne pöördemoment 100 Nm / 200 Nm (pidev / maksimaalne)
- Rehvid: Michelin 225 45 R19
- Käigukast: Elektrooniliselt juhitav 6-käiguline manuaal
- Keskmine kütusekulu : 3,5 l/100 km, kütusepaagi maht 41 liitrit
- Keskmine CO2 emissioon : 80 g/km
- Mõõdud : Pikkus 3694 mm, Laius 1755 mm, Kõrgus 1492 mm, Teljevahe 2311 mm
- Tühimass täispaagiga : 1130 kg
KOMMENTAARID